perjantai 15. helmikuuta 2013

Äiti - maailman kaunein sana ♥

siinä minä aika pienenä, ja äiti nuorena




Piirsin kuvan. Siihen silmät,
jotka nauravat
ja suun joka hymyilee. 
Piirsin korvat, jotka jaksavat kuunnella.
ja sydämen joka välittää.Piirsin ihmisen, joka on minulle tärkeä.
Piirsin sinut,

äiti.






mun äiti on ihan paras. mun äiti ymmärtää, vaikka höpöttelisin jos jonkinlaisia teinihöpötyksiä. mun äiti tukee mua pienimmistä asioista isompiin. mieleenpainuvin asia on se, kun olin sairaalassa viimekesänä ja mä itkin ja huusin että muhun sattuu, ja äiti piti mun kädestä, silitteli mua ja rauhotteli mua.

mun äiti on vähän hölmö, ja autan sitä esim. facebookin käytössä. se ei oo kauheen tärkee auttamisen aihe, mut se on tärkeä asia, että äiti on kasvattanu mut hyvin ja mä arvostan sitä. kaikilla ei välttämättä ees oo äitiä. pohdinkin tässä jokunen aika sitten, kun kävin hautausmaalla ystäväni kanssa, että jos mun äiti kuolisi (okei näin ei sais aatella ees!!) niin mitä mä tekisin? mä olisin ihan hukassa ilman äitiä.

mun äiti tykkää vihellellä, olla Turkissa, juoda kahvia, tehdä sen helmikorujuttuja ja mulle villasukkia ;-) mun äiti tykkää kun värjään sen hiuksia, vaikka ne meniskin pieleen.
mun äiti sai mut viimeks noin viikko sitten itkemään, kun se laitto naamakirjassa viestiä, että "olisitpa sä täällä", ja äiti siis on Turkissa tälläkin hetkellä. välillä mua oikeen ketuttaa ja itkettää, kun äiti on siellä. mäkin tahtoisin olla siellä, koska se on mulle koti, mutta enemmän mä tahtoisin olla äitin kanssa. kyllä mulla on ikävä äitiä. mä tarviin äitiä, vaikka oonkin jo aika isotyttö, mutta silti pikkutyttö isossa maailmassa. 


suomennos: rakas äitini



Äiti ei sulje koskaan ovea
niin ettei sitä lapsi voisi avata.
Eikä hän koskaan sulje sydäntään
niin etteikö siellä lapselle olisi tilaa.




ihan viimeseksi mä tahdon vaan sanoa, että pyydän anteeksi niitä sanoja, jotka suutuspäissäni olen lipsauttanut. oot auttanu ja tukenu mua enemmän kun kukaan muu olis ikinä voinut. äiti, sä seisoit mun vierellä, kun mulla oli vaikeeta ja paha olla. sä tuit ja lohdutit mua. mä toivon, että jos mä joskus saan lapsia, niistä tulis yhtä huipputyyppejä, ihan kun susta. vaikka musta joskus tuntuis siltä, että kaikki romahtaa, ja mulla ei ole mitään, niin mulla on sut. ja sua ei korvaa kukaan tai mikään. ikinä. äiti mä rakastan sua enemmän kun mitään. "äidin rakkaus on suurin", ja mä olen sen jo tässä parin vuoden aikana huomannut, että niin se on.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti